07 januari 2014

Van bloem tot bokeh

Vandaag mag ik, Godelieve, jullie een paar foto's tonen van mijn Winter fotojacht.
Het blijft nog altijd wachten op een beetje winterweer, maar ondertussen heb ik toch al een paar kiekjes die misschien mee gaan doen.

Voor de opdracht "Bloem" zou dat onze winterbloeiende Viburnum kunnen worden, een foto van zondag.  Vorige jaren kon ik die fotograferen met een laagje rijm, maar dat komt misschien nog. 

"Gezicht op een onverwachte plaats":  Op het eerste zicht lijkt dit een gewone theepot met schaapjes, maar als je hem vanuit deze hoek bekijkt lijken de schapen wel ogen en het handvat de neus.
Voor meer inspiratie is hier nog een link met meer gezichten op onverwachte plekken:
See Faces op Instagram

"Schaduw":  Toen ik net voor kerstmis de wassen appeltjes uit hun bubbelplastiek haalde, kwam de zon tevoorschijn.  Dat gaf een mooie schaduw om te fotograferen.

"Bokeh":  Deze zagen jullie misschien al op mijn blog.  De kerstlampjes zijn inmiddels weer opgeborgen.
Maar ik wil nog iets proberen met kaarsen.

Ik ben benieuwd of jullie al op stap geweest, en al foto's konden maken?
Het is de bedoeling om foto's te tonen die deze winter gemaakt zijn, de opdrachten kan je op je eigen manier interpreteren. Als het niet anders kan mag je wel een enkele oudere foto gebruiken.  Voor mij wordt "confetti" een moeilijke opdracht, omdat ik het feestgedruis van eindejaar en carnaval vermijd.  Maar misschien vind ik daar nog iets op, en er zijn ook altijd nog de reserveopdrachten

Heb je de opdrachten en spelregels gemist?
-> HIER <- kan je ze vinden, of klik op de knop in de kantlijn.

Zaterdag zorgt Jolette voor een bericht.  Hoe zou zij de opdrachten ingevuld hebben?

8 opmerkingen:

  1. Wow Wow Wow en Wow!
    Ik weet niet welke ik als favoriet moet kiezen, de fraaie bloem, het lollige snoetje, de bubbelschaduw, de bokehfoto, allemaal even mooi! Dank je wel voor de inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Godelieve....
    Moet hard aan de slag zie ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Godelieve, wat een inspiratie weer! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!!! Vooral dat schaapjes gezicht is leuk gevonden! Ik heb de aftrap ook al gemaakt, ben met lijnen begonnen. Erg leuk om te doen! Jullie hebben me echt aangestoken.
    Ben benieuwd naar de volgende foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De schaduwfoto vind ik prachtig! Maar het zijn stuk voor stuk supermooie inspirerende foto's!
    Ik wil me anders wel opofferen om een zak confetti te komen uitstrooien hoor, zonder feestgedruis *lol*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto´s! Die met de schaduw vind ik super; dan merk je dat jij "anders" kijkt! Net als Anneke heb ik er geen moeite mee wat confetti te komen strooien, hoor.... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De bloem is prachtig. En dat in de winter.

    BeantwoordenVerwijderen