25 januari 2014

Thuis

Het weer werkte niet echt mee de laatste tijd. Nat, grijs, somber....niet helemaal zoals ik mij een echte winter voorstel. Verder heb ik het ook nogal druk gehad. Er was geen tijd om 'echt' op fotojacht te gaan. Maar toch ben ik erin geslaagd om nog wat foto's te nemen voor Winterfotojacht. Ze zijn allemaal thuis genomen. Om maar te zeggen dat je niet echt op stap moet om mee te kunnen doen met onze uitdaging. Alleen gewoon goed om je heen kijken :)

BLOEM
Een Primula gekocht voor op de tuintafel. Die moest natuurlijk op de foto.

BLOEM
Deze Helleborus komt uit de tuin. Gewoon afgeknipt en lekker in de warme huiskamer gefotografeerd.

GEVLEUGELD
Ik ben te ongeduldig om te wachten tot er eens een echte vogel neerstrijkt :)

HERHALING
Tussen haakjes: dit is een erggg lekker dessertje. 

MIJN KLEUR
Ik vond verrassend veel aqua 'dingetjes' in huis :)

LIJNEN
Niet zo imposant als de lijnen op gebouwen of in de natuur maar het zijn wel lijnen toch.

BLOEMETJESSERVIES
 Mijn favoriete Green Gate schaal.

BLOEMETJESSERVIES
Maar zo kan het ook natuurlijk.

ZWART-WIT
Mag ik je voorstellen: de geiten van onze buren.

GEZICHT OP EEN ONVERWACHTE PLAATS
Verder dan een autootje op z'n kop ben ik nog niet geraakt voor deze opdracht.
Ik vind dit een moeilijke!

IJSBEER
Als het niet wil vriezen brengt de diepvriezer uitkomst :)

Ik hoop dat het jullie ondanks deze niet-winter toch ook lukt om af en toe een foto te nemen?
Volgende week dinsdag zorgt Jolette voor nog meer inspiratie.
En hoorde ik nu niet op het weerbericht dat het kouder wordt en misschien gaat sneeuwen? Dan kunnen we eindelijk die 'koud hé' foto maken!

15 opmerkingen:

  1. Prachtige reeks haarscherpe foto's Anneke! Tof om jouw kijk op de opdrachten te zien. Dat inspireert weer volop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een heel orginele kijk op de opdrachten Anneke, mooie foto's! Dat recept gaan we misschien vandaag nog proeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weet jij alles toch mooi op de foto te zetten Anneke....
    Echt super foto's!
    Helder, mooie kleuren, scherp.
    Moet maar eens gaan oefenen op binnen foto's maken!
    En dat recept....dat bewaar ik tot volgende week, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, geweldig die vondst met die ijsbeer, en de rest is ook weer helemaal geweldig en natuurlijk mag de vw bus niet ontbreken! Top Anneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan allemaal!
    Het autootje op z'n kop vind in geniaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik wacht ook op de echte winter om een aantal opdrachten uit te voeren. Maar je brengt me op ideeën. Ik heb geen bloemetjesservies, dus de foto met die viooltjes is goed gevonden en ook prachtig. En als bonus een Jeroen Meus-recept: dit zal ik zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's weer!
    Goede kijke heb jij Anneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig en genieten. Ik vind de viooltjes zo mooi... en de volkswagen geweldig!! Goed gezien. Ga nog maar eens verder denken.

    Groetjes, Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's!!!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heldere en scherpe foto's! Daar moet ik nog maar eens op oefenen. Dat gezicht op een onverwachte plaats is echt tof! En inspiratie genoeg hier weer! Wellicht kan ik vandaag nog eens wat proberen. Geniet van de zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto´s en ik lach nog om sommige van de heel inventieve oplossingen die je bedacht hebt... (Zie nog steeds die arme beer die steeds kouder en natter moet worden...) Vind het gezicht zelf ook een hele moeilijke... Maar niet aan denken, dan loop ik er waarschijnlijk vanzelf tegen aan. Bedankt voor de super inspiratie weer! Fijne zondag verder, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige foto's!! De foto met de viooltjes, die blauwe randjes...super!
    Fijn weekend, groetjes, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen