11 januari 2014

Probeersels

Vandaag laat ik, Jolette, jullie wat belevenissen zien van mijn Winterfotojacht!


Wat je aan lijnen tegen komt als je op een zonnige winterdag gaat wandelen in het Leenderbos.
 Een prachtige bos gras die, in de zon, net van goud leek.....mooie lijnen vond ik!





Nog meer lijnen....
Jaarringen en zaaglijnen in prachtige kleuren!






 Herhaling.......en lijnen :-)






En nog meer lijnen. Alleen al een foto waard om de mooie blauwe lucht!





Anneke en Godelieve lieten al foto's zien van Bokeh....
Daar ben ik ook mee bezig geweest, de lampjes waren nu nog in de buurt en met de vrije dagen van de afgelopen weken had ik alle tijd om te experimenteren!
Wat is dat leuk om te doen zeg...van het een kwam het ander.
Ik begon met de kerstboom, eerst maar eens kijken of  ik daar Bokeh vast kon leggen, was het simpelst, dat stond allemaal voor me klaar!




Helemaal tevreden was ik niet,maar ik begon het trucje door te krijgen....
Denk niet dat dit de enige foto was en dat het meteen lukte hoor, ik heb in allerlei standjes gelegen en met verschillende instellingen gewerkt tot ik een beetje tevreden was met dit resultaat!


Volgend experiment:
Mijn verzameling turquoise flesjes, lampjes aan de bank gehangen, een tafeltje gemaakt van een mand en een doos erop om de flesjes op te zetten en gewerkt met mijn statief.
Was weer redelijk tevreden, maar de kleur bevalt me niet...
Die flesjes wilde ik ook gaan gebruiken bij: mijn kleur!  
Turquoise....zien jullie Turquoise? Niet echt hè?





Toen zag ik 's avonds regendruppels op het raam in de hal.
Ook leuk om iets mee te proberen!
Moest op de trap gaan staan om de foto te nemen en in een rare hoek gaan hangen om zoveel mogelijk lampen te "vangen".
Manlief kon ik niet zo gek krijgen om met een snoer lampjes buiten voor het raam te gaan staan! ( en nee hij stond dan niet echt in de regen, hij stond dan onder een balkon.....maar het regende wel erg hard toen........)





Toen mijn laatste idee uitgewerkt: iets met origami!
Misschien weten jullie dat ik nogal veel met origami doe, anders weet je het nu!
Van wit kopieer papier heb ik waterballonnetjes gevouwen.
Die heb ik om een klein snoertje witte lampjes geschoven.
Een snoer met rode lampjes aan de muur gehangen en het snoertje met waterballonnetjes vooraan op m'n keuken tafel gelegd.
Zo:




En joehoe....ik heb mijn Bokeh foto!!!





Hier klik zie je een heel duidelijk filmpje hoe je een Bokeh foto kan maken!
Wil je weten hoe je een waterballonnetje moet vouwen? Kijk dan hier klik!

Heel veel plezier met jullie fotojacht,
Ik krijg er echt een fotoboost van!
Dinsdag weer een nieuw bericht, dan van Dymphie!

Jolette

9 opmerkingen:

  1. Wow Jolette! Hier krijg je instant inspiratie van. Wat een prachtfoto's heb je al! Dank je wel voor alle tips en links!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's tot nu Jolette! Je zette wel heel mooie lijnen op de foto. En je bokeh experimenten zijn heel leuk om te lezen. Vaak herkenbaar :) Super dat je dat combineerde met je origami passie. Heel mooi die laatste foto! Maar ook de regendruppels vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owww WOW prachtige foto's Jolette! Ik ben jaloers op jouw oog voor detail! Je boft met 'jouw kleur', dat is een uitdaging op zichzelf. Zijn turkooise tinten niet de moeilijkste om goed op de foto te krijgen? Dat is tenminste mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sta paf, weet niet ens welke ik de mooiste vind, de lijnen geweldig gevonden, die eerste bokeh, vind ik super grappig. Maar die laatste......wauwwwwwwwwww!!!!!!! GEWELDIG!!!!!!!!!!! Jolette, ik neem mijn hoed af voor je.....!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk met bewondering naar al die prachtige foto's.
    Die gevouwen papierballonnetjes maakte ik verleden jaar maar er mooie foto's van maken lukte me niet.
    Je hebt talent! Je hebt een goede opmerkingsgeest ! TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een prachtfoto´s! Denk dat ik zodra de koorts weg is, ook maar een bos ga opzoeken en misschien wordt dat wel het Leenderbosch...vanuit Nuenen zo te doen. (Geloof dat we dicht bij elkaar wonen). In ieder geval heb je me super geïnspireerd en heb ik genoten van je foto´s! Dank je wel! Nog een fijne zondag, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie foto's! Mijn kerstlampjes lagen al achter het schot, dus ik had de bokeh foto al opgegeven en bedacht dat dat de eerste joker ging worden. Tot jij met je tip kwam over iets proberen met kaarsen. Bedankt! Dat heb ik gisterenavond dus maar eens in de praktijk gebracht en ik vind het experiment geslaagd. Hopelijk ga ik de tijd vinden om ook aan de andere opdrachten te voldoen. Inspiratie genoeg hier in ieder geval. Bedankt!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen