14 januari 2014

Over bloemen, lijnen en bonusnummers

Vandaag ben ik, Dymphie, aan de beurt om over mijn Winterfotojachtavonturen te berichten. Alleen, het wil hier nog niet zo lukken, te weinig winter ben ik bang... Hopelijk geeft mijn geploeter je toch net dat duwtje om eropuit te trekken, want het is wel leuk om met een lijst onderwerpen op pad te gaan. Zeker als je de inspirerende foto's van AnnekeGodelieve en Jolette gezien hebt. Dat is echt 3x WOW!
Hieronder dan mijn voorlopige versies van een paar van de opdrachten

  • Bloem
De helleborus in onze tuin bloeit volop. De planten zijn nog klein, vanwege vorig jaar nieuw, maar ze doen heel erg hun best.


Om een beetje meer licht in de kelk te hebben, legde ik er een wit vel printerpapier onder. Dat helpt altijd om wat schaduw weg te werken. Het papier iets dichterbij zou zelfs nog beter zijn geweest, denk ik.



  • Lijnen
In de stad vind je volop lijnen, zeker als je omhoog kijkt...



...of omlaag :)



  • Strijklicht
Omdat het allemaal nog niet zo vlot gaat met de opdrachten, begin ik ook maar aan de reservenummers, al moet ik op dat strijklicht nog flink oefenen.



Het B-woord ga ik vandaag niet noemen... maar die hierboven zou, ipv voor strijklicht, ook daarvoor mee kunnen tellen!

Nog eens geprobeerd


en nog eens


'blijven oefenen'!

  • Gevleugeld
Dan sta je daar in je mooie verenpak te kleumen, stel ik me zo voor :)


Voor de grote golven die steeds aanspoelden, was ik iedere keer net te vroeg of te laat of de vogels waren niet scherp op de foto. Het was best komisch :)



Al bij al gaan niet veel van deze foto's bij mij de eindstreep gaan halen, ik hoop op beter, spannender. Dus dat wordt naarstig verder zoeken naar leuke dingen, plekjes en ideeën. O, en een dagje sneeuw ter inspiratie zou ook niet erg zijn, toch?


˚˚˚˚˚˚˚˚

Hier en daar zie je al Winterfotojachtfoto's op blogs verschijnen, leuk! Kijk maar eens bij Rianne, Lucia, Debby en Janine. Die vier kwam ik toevallig tegen, maar ik ben natuurlijk benieuwd naar meer! Stuur me een mail (klik), of zet het in een reactie, als je ook al foto's op je blog hebt gezet. Misschien wordt je dan in een van de volgende berichten genoemd. Vergeet niet een label aan te maken, zodat al je Winterfotojacht-berichten in 1 link tevoorschijn komen.


Voor degenen die nieuw zijn en mee willen doen: De opdrachten en een paar spelregels vind je hier: klik (of via de button in de kantlijn).
Ter verduidelijking: We zien het liefst foto's van deze winter, maar even op jacht gaan in je archief voor een missend nummer is niet verboden, het is tenslotte geen wedstrijd :)


Niet vergeten: a.s. zaterdag een update van Bernardine!


12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's weer! En hier is het ook blijven oefenen... De serie heb ik een hele tijd geleden op m'n blog gezet: http://gerrinascreatievewereld.blogspot.nl/2013/12/nieuwjaar-kerstkrans-en-veulens-newyear.html misschien had je die al gezien. (Godelieve wel..) maar het lijstje is nog lang niet compleet. Zelfs mezelf in een winterse outfit heb ik nog niet op de foto gezet; ik heb nog steeds dezelfde spullen aan als een paar maanden geleden... Succes ook verder! Fijne dag verder, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter, spannender....en deze zijn al zo goed :) Goed gevonden dat fietswiel!
    Die helleborus mag ook meedoen hoor van mij, supermooi!!! En bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dymphie, wat een mooie foto's! Perfect bruikbaar allemaal als je 't mij vraagt.
    De strijklichtfoto's zijn bijzonder mooi vind ik, qua onderwerp EN techniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend die strijklicht foto,s!
    Wat leuk hoe je die bloem meer licht wil geven .....ik zet ze meestal gewoon op de foto.....maar dit geeft wel iets extra,s! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super foto's Dimphie, die op het strand zijn geweldig, strijklicht, ik moet je eerlijk bekennen, geen flauw idee wat het is. Dat zoeken we op, toch? ;) en wat een goeie tip met dat papier, ik moet de volgende keer wel heeeeeeeel veel meenemen als ik op pad ga ;))
    Bedankt nog voor het linken, ik ben in elk geval..... Hooked ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjoh wat een beauties weer.
    Met zoveel mooie foto's vòòr mij, wordt de uitdaging voor het blog van zaterdag wel groter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet veel foto's de eindmeet halen? Wat ben je streng voor jezelf! Ik vind ze heel mooi en heel sfeervol, vooral die van de zee met het strijklicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Helleborus is het prachtig! Die van ons bloeit dit jaar helaas niet ;-(
    Maar reden te meer om op pad te gaan en de bloemen elders te zoeken! Ik snap dat je kritisch voor jezelf bent, dat herken ik wel, maar een aantal van deze foto's vind ik toch wel erg mooi! De Helleborus, maar ook de foto met de schelpen op de voorgrond vind ik super! Geen idee of het strijklicht er goed op staat, dat moet ik nog maar eens opzoeken ;-) Bedankt voor de link en de inspiratie. Wellicht zie ik morgen nog een kansje om even op "jacht" te gaan.
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's. Ik heb een nieuwe blog aangemaakt met foto's en ook wil ik proberen mee te doen met de winterfotojacht. Ik ben echt nog maar een beginneling. Maar wil het fotograferen mij meer eigen maken. Weet niet of alle opdrachten gaan lukken. ;) Hier mijn blog http://fotogalleryfamdekoning.blogspot.nl/ Maar heel leuk dat mee mag genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zitten zeker mooi plaatjes tussen zeg. En leuk om nu al telkens die verschillende interpretaties van de onderwerpen te zien. Dat maakt het wel heel leuk om mee te doen.
    Ik heb inmiddels ook een blog opgestart om mijn eerste resultaten vast te leggen, http://bettyfotografeert.blogspot.nl/
    Allemaal succes met het schieten van mooie plaatjes, maar vooral heel veel plezier met het fotograferen en erop uit gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's, allemaal, maar de foto met de gebouwen maakt me stil, ontelbaar veel lijnen maken zo'n mooi beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De foto van de gebouwen in de stad is werkelijk prachtig en daar heb je toch een fantastisch strijklicht dat de lijnen in de gebouwen nog beter laat uitkomen? Of heb ik dat nu helemaal verkeerd voor? Is strijklicht nog wat anders dan? Moest het even opzoeken hoor want had er geen benul van wat het was maar volgens mij heb je wel mooi strijklicht in je gebouwen-met-lijnen-foto, dat zijn twee vliegen in één klap dan ;)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen