21 januari 2014

Nog geen winterweer

Hebben jullie ook genoten van Bernardine's foto's in het vorige bericht?  Inspirerend en creatief!

Misschien hadden jullie vandaag een bericht van Anneke verwacht, maar Anneke en ik (Godelieve) hebben geruild.  Zij toont zaterdag weer meer foto's.

Om aan de winterfotojacht mee te doen hoef je dus echt geen supermooie camera te hebben.  Vandaag toon ik alleen maar foto's die ik met mijn telefoon maakte.

 Voor de opdracht "gezicht op een onverwachte plaats" viel mijn oog op deze oude camera.  Heel wat foto's uit mijn kindertijd werden met deze camera gemaakt.

 Genoten van een heerlijke wandeling langs het kanaal.  In deze foto zie ik heel wat "lijnen" die naar hetzelfde punt in de verte lopen.

 Tijdens het winkelen nog meer "lijnen" gezien bij deze zitbank.

 Zondag stempelde ik deze vlinders (niet echt winters), weer een telefoonfoto voor de opdracht "gevleugeld".  

 Ondertussen staat de toverhazelaar in de tuin al in bloei, voor de opdracht "bloem".

 De leukste die we tegenkwamen was deze, gewoon onverwacht tijdens een wandeling in onze buurt.  Het kopje draaide rond, en zo'n telefoon reageert wat trager dan een grotere camera... 
  
...maar na een paar voorkant- en achterkantfoto's had ik eindelijk het "bloemetjesservies" op de foto staan.  Nu nog een laagje sneeuw er op.  Blijven hopen gezop een klein beetje winter.

Het volgende bericht zal weer door Anneke verzorgd worden, op zaterdag.  Ben benieuwd!

9 opmerkingen:

  1. Zo is het maar net, je hebt geen dure apparatuur nodig om mee te doen, gewoon goed om je heen kijken en op het juiste moment 'klik' :)
    Het gezicht is supergaaf. Al de lijnen, de bloem, het gevleugelde: leuk leuk leuk. En het bloemetjesservies... ik kom haast in de verleiding de kringloper te gaan bezoeken ;)
    Inspiratie in overvloed bij jou, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk, vooral dat servies, ik zit alweer te moeilijk te denken, maar je ziet.... zo eenvoudig kan het zijn ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die toverhazelaar mooi. Ik heb dit nog nooit in het echt gezien, ik moet er eens naar op zoek. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuke foto's Godelieve! Mooie lijnen, super bloemetjesservies en een grappig gezicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! En grappig om te zien dat je inderdaad met de telefoon ook een heleboel kunt bereiken en prima mee kunt doen. En zo'n bloemetjes servies, daar moet ik nog eens naar op zoek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan, mooie fotoo's!
    Ik vind de foto van 'Lijnen' erg interessant. Bij die foto is de reflectie van de bomen aan de overkant in het water zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent echt al heel ver met de foto´s! Mooi zijn ze! En weer een super inspiratie! Ik vergeet weleens dat ik ook m´n telefoon kan pakken... dus bedankt voor de tip! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gave foto,s Godelieve!
    Met of zonder fantastisch fototoestel schiet jij gave plaatjes!
    Wat een prachtige toverhazelaar, mooie lijnen en dat kopje....wat een leuke vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie foto's,
    groetjes
    laurette

    BeantwoordenVerwijderen