28 januari 2014

Een verhaal en meer....






 Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie fotojacht?
Ik ben er druk mee....ergens in mijn achterhoofd hangt steeds het lijstje en als ik dan iets zie dat erop staat....baal ik ervan want dan heb ik natuurlijk net mijn fototoestel niet bij me!

Ook jammer dat het telkens zo'n donker nat weer is waardoor het moeilijk is om mooie plaatjes te schieten.
Van de andere kant maakt dat de uitdaging groter!

Vandaag laat ik jullie mijn verhaal zien....5 foto's vertellen een verhaal.
Dus veel plezier met het kijken, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is!



















Ja en wat kom je tegen op zo'n kerstmarkt.......
Ook maar even op de foto gezet, gevleugeld en ijsbeer!









Hoe vergaat dat jullie?
Op zo'n moment heb ik niet echt geduld om een foto te maken....kleinkinderen om je heen, iedereen wacht op je, allemaal mensen die erlangs willen.
Maar och, echt belangrijk is dat natuurlijk niet, het voornaamste is dat het een gezellig uitje was!


Strijklicht

Voor iedereen die zich af vraagt wat strijklicht nu eigenlijk is, dit stukje stond in mijn cursus boek toen ik verleden jaar een fotocursus volgde:

* Direct licht: 
 Licht met een lichtbron aan de voorkant ten opzichte van het object.

* Strijklicht:
Licht waarbij het licht van de zijkant ten opzichte van het object komt.
  
* Tegenlicht:
Licht waar het licht ten opzichte van het object van achteren komt.


Wat betreft strijklicht is het nu dus de ideale tijd om foto's te maken met de laagstaande zon.....als hij tenminste schijnt!!!
Wil je zien welke strijklicht foto's ik maakte voor mijn fotocursus? kijk dan even hier klik!

Zaterdag laat Dymphie weer haar vorderingen zien van haar fotojacht!
Veel succes allemaal met het schieten van mooie plaatjes,

Jolette

5 opmerkingen:

  1. Jullie uitstap is mooi in beeld gebracht Jolette! Inderdaad niet makkelijk met kleintjes erbij, maar toch prima gelukt!
    Zo'n "verhaal" moet ik nog bedenken, maar een uitstapje of wandeling zou kunnen.
    Bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze weer heel erg mooi en leuk Jolette, heerlijk sfeertje wat goed te "proeven" is in je foto's, die kerstballen in de boom, zo mooi, en de kerstman.. echt super leuk om te zien. Bedankt ook voor je uitleg, ik kan hier veel mee, wist me nl geen raad ermee!! Dus.. bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke serie Jolette! Ik heb me ook al een paar keer achter de oren gekrabd over wat ik er toch mee moest :) Dank je wel voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk verhaal ;-))
    ik heb wel al wat maar eigenlijk zou ik het in een map moeten zetten zodat ik het uit kan zoeken... ik ben nog niet echt op dreef..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om zo een verhaal te volgen! En zo´n foto van die wegwijzers vind ik altijd gaaf om als achtergrond in een fotoboek te gebruiken; het verteld al zo veel... Dank je weer voor de inspiratie! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen