21 december 2013

de opdrachten (en een paar spelregels)

De Winterfotojacht is hiermee officieel geopend!


Zo min mogelijk uitleg, dan kun je er helemaal je eigen invulling aan geven :)
Ludiek, fototechnisch, gewoon winters, kortom van alles wat.
Hier komen de 15 opdrachten:



Geen idee wat Bokeh is? Kijk eens op Pinterest: klik (en je hoeft er niet per se lichtjes en figuurtjes bij te gebruiken) en als je je bij 'Vink Academy' op de nieuwsbrief abonneert, krijg een link naar heel bruikbare bokeh-info in het Nederlands.



  • Om mee te doen, maak je voor iedere opdracht (minstens) één foto.
  • De drie reserve/bonusopdrachten kun je als 'joker' inzetten voor als een van de opdrachten niet wil lukken. Behalve dan voor het zelfportret, dat is een verplicht nummer!
  • Post je foto's op je blog. Maak je er meer dan 1 blogpost van, zorg dan voor een label zodat je straks 1 link in de linkenlijst kunt zetten.
  • Heb je geen blog maar wel Facebook, Flickr, Google+ of Picasa? Dat mag uiteraard ook. Plaats daar dan je foto's in één album en zorg ervoor dat dat album openbaar is.
  • Vanaf 1 maart is er op het Winterfotojacht-blog een Linky-tool waarin je je link naar je foto's kunt plaatsen.
  • Natuurlijk mag je je foto's al eerder op je blog, facebook of elders in een online-album laten zien.
  • Het is geen wedstrijd :)



Vanaf 4 januari tot 1 maart gaan we een paar maal per week over onze avonturen tijdens de Winterfotojacht bloggen. Geslaagde en minder geslaagde foto's, bijzondere momenten, tips & trucs, gewoon net wat ieder van ons het vermelden waard vindt. Je kunt het in het nieuwe jaar allemaal hier komen lezen en bekijken.

Alleen nog dit:




Klaar voor de start?
KLIK!



Succes met de jacht.


 :)










˚˚˚˚˚˚˚˚˚˚



en een p.s. voor degenen die de opdrachten liever in tekst hebben:
  1. confetti
  2. bloem
  3. zwart-wit
  4. serie: 3 tot 5 foto's die bij elkaar horen, dus een 'verhaal' vormen/vertellen
  5. ijsbeer
  6. schaduw
  7. bokeh
  8. jouw kleur 
  9. gevleugeld
  10. lijnen
  11. koud hè?
  12. bloemetjesservies
  13. gezicht op een onverwachte plaats
  14. stal
  15. winters zelfportret
De drie reserve/bonusopdrachten kun je als 'joker' inzetten voor als een van de opdrachten niet wil lukken. Behalve dan voor het zelfportret, dat is een verplicht nummer!
  1. herhaling
  2. nostalgie
  3. strijklicht


˚˚˚˚˚˚˚˚


Fijne Kerst en een mooi begin van 2014 gewenst!

9 opmerkingen:

  1. leuk, bij sommige opdrachten heb je gelijk een klik en bij andere denk ik echt.."help".
    Maar dat is juist zo leuk, die uitdaging.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De opdracht is duidelijk, de uitdaging heel groot ;-) Ik ben benieuwd of het me gaat lukken, maar ik zal de opdracht zeker op me in laten werken en eens kijken of de camera weer onder het stof vandaan kan komen ;-)
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via Facebook las ik van jullie uitdaging en lijkt me heel leuk om de foto-draad ook weer op te pakken. Heb mijn vriendin, Liana, waar ik een foto-ketting mee doe ook al ingelicht.
    Groetjes,
    Sija

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi de eerste fot (verplichte) is gemaakt!
    Net een eind wezen lopen met de honden in het echte hollandse winterweer.
    Nat, vies en winderig!
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb me aangesloten als volger van dit blog en ga mee doen, bedankt voor je tip op mijn blog!
    Net een cursus gedaan en dan moet je natuurlijk wel bezig blijven om het te laten beklijven :-)
    Heel nieuwsgierig naar de resultaten, die van mijzelf maar vooral ook die van jullie!


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En heb gelijk het 'winterfotojacht 2014' label aan gemaakt :-)

      Verwijderen
    2. Oei, dan ben je verder dan mij!
      Leuk dat je mee doet!

      Verwijderen